התחזו לשוטרים ובנקאים, והונו קשישים במיליונים

ישראל רובין No Comments on התחזו לשוטרים ובנקאים, והונו קשישים במיליונים

פרקליטות מחוז מרכז הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום כנגד חשוד בן 40 ממפתח תקווה, לאחר שהונה מבוגרים וקשישים וקיבל מהם במרמה למעלה מ4 מיליון ₪

צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בין החודשים אייר לחשוון תשפ"ב, החשוד כבן 40, וחשודים אחרים שזהותם לא ידועה, איתרו קורבנות דוברי רוסית ברחבי הארץ, לרוב מבוגרים וקשישים, אספו עליהם מידע ופרטים אישיים, ובאמצעותם, יצרו מצגים כוזבים שאפשרו להם לקבל כספים במרמה.

לפי כתב האישום, לטובת קיום שיטת הפעולה, החשוד ושותפיו הפעילו מערך טכנולוגי של מחשבים ניידים, טלפונים סלולריים ומכשיר המשמש כ"מרכזיה" שמציג כאילו השיחה מגיעה מתחנת משטרה או בנק. כך, באופן שיטתי, יצרו קשר עם המתלוננים כשהם מתחזים לשוטרים, עובדי בנקים, חברות אשראי ואפילו שוטרים באינטרפול, וטענו שמשהו מנסה לגנוב כסף מהחשבון שלהם.

על מנת למנוע מהגנבים לפעול, וכדי שיוכלו לסייע להם, היה על המתלוננים לנקוט בפעולות שונות של הוצאת כספים מחשבונותיהם, ולהעבירם לחשבון בנק אחר שיפתח עבורם בחו"ל, לעיתים דרך צ'יינג', או להעביר סכומים גדולים של מזומן לידיהם. הטענה הייתה שמדובר בהוצאה זמנית שנועדה לתפיסת הגנבים, ושכספם יוחזר בקרוב.

כדי לחזק את אמינות המרמה, נאמר למתלוננים כי התהליך מלווה על ידי המשטרה, ואף נשלחה תמונה של תעודת שוטר מזויפת. בנוסף, המתלוננים נדרשו שלא לדווח על המתרחש לבנק, למשטרה או לבני משפחתם כדי לא לפגוע בתפיסת הגנבים. בחלק מהמקרים, החשודים הגדילו לעשות כשהחתימו מתלוננים על הסכם הלוואה שבו המתלוננים מצהירים כי לווה ממנו סכום כסף ולכן הם מבקשים להחזירו, וכי לא תהיה להם כל טענה כלפיו בעתיד.

כאמור, הכספים הועברו לידי החשודים באמצעות העברות בנקאיות לחשבונות בחו"ל, צ'קים, וכסף מזומן שנמסר על ידי המתלוננים, כשבחלק מהמקרים נאצלו לנסוע למרחקים ארוכים על חשבונם כדי למסור את המזומן או הצ'קים.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים שהגיש עורך הדין גיל ציין: "חומר הראיות בתיק מלמד על האכזריות של המשיב והאחרים שפגעו באנשים מבוגרים וקשישים, הסבו להם נזקים כלכליים כבדים, ולקחו להם במרמה כספי חסכונות, שהיו מיועדים לחיסכון לפנסיה, וגרמו להם לקחת הלוואות שיאלצו להמשיך ולשלם את התשלומים בגינן. מעבר לפגיעה הכלכלית הקשה, המשיב והאחרים הותירו את המתלוננים פגועים ומצולקים נפשית."

.



0 תגובות